dilluns, d’agost 19, 2024

CELLERS - ROCA REGINA - BARRANC DEL BOSC

Comencem la ruta a l'estació de Cellers, primer per un camí i després seguint per sender. Arribem a un encreuament on haurem de tornar per baixar cap al barranc del Bosc, però seguim primer en direcció Roca Regina, desfent més tard el camí. Baixem el barranc, el creuem, el remuntem una mica i fem cap ja a la carretera que creuem i seguim per la vella travessant el riu. En acabat tornem a creuar i seguim per la carretera nova on hi ha un passeig habilitat vora el llac. El track.

dimarts, de juny 18, 2024

ESTANY DE CABANA SORDA I ESTANY D'ANRODAT

Tornem a la Vall d'Incles per fer una excursió que ens portarà als estanys de Cabana Sorda i d'Anrodat. Deixem el cotxe just a l'entrada de la vall, en una zona blava en bateria, però de preu raonable. Fem el primer tram de camí per la carretera que entra a la vall, però aviat trobem el cartell del primer estany, cap a l'esquerra, i comencem a pujar, primer entre arbres i després ja per prats. Arribem a l'estany de Cabana Sorda i al refugi del mateix nom i fem una pausa per esmorzar. Seguim ara cap a l'estany d'Anrodat, per un camí planer però no tan clar, i poc transitat. Arribem a l'estany d'Anrodat, que ens queda una mica per sota, així que descendim una mica. A partir d'aquí ja iniciem la baixada cap a la vall altre cop. El camí es força pendent en alguns trossos, així que baixem amb molt de compte. Arribem al fons de la vall i resseguim el curs del riu Manegor fins a arribar a la zona del pàrquing del final de la vall, o ens trobem la celebració d'una boda a l'aire lliure. En lloc de tornar per la carretera ho fem pel camí de l'altre costat el riu d'Incles fins a arribar al cotxe. El track.

dimarts, de juny 11, 2024

D'ESPOT AL REFUGI JOSEP MARIA BLANC

Aquesta caminada comença a Espot, i ens portarà fins al refugi Josep Maria Blanc, dins el Parc Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Aparquem a l'ampli pàrquing a l'entrada d'Espot i creuem el poble en cerca de la carretera que porta a l'estació d'esquí. De seguida hi ha una corba on ja agafem un camí queens porta cap al nostre destí. Al cap de poc el camí es transforma en sender i comença a pujar amb un bon pendent. Quan ja som a mig recorregut, el sender es torna pista, per on pugen els tots terrenys que arriben al refugi. Seguim doncs la pista, també amb una bona pendent, fins que arribem al refugi, en un paratge idíl·lic. Ja al refugi, fem deu minuts més de camí fins a arribar a l'Estany Negre, amb les muntanyes al fons encara nevades.