dilluns, de maig 14, 2007

DEL 'MERENGUE' A L'EMBASSAMENT DE SANT LLORENÇ

Aquesta ruta no arriba als 7 km. i la durada és poc menys d'una hora i mitja. Per arribar al turó del Merengue agafem la carretera de Balaguer a Camarasa i a l'alçada del Club Tennis Balaguer trobem l'indicador del Merengue. Recorrem uns 500 metres i tornem a veure un indicador a la dreta, però seguim recte uns 500 metres més, on podrem aparcar el cotxe. Comencem seguint el camí fins passar per sota el Canal Auxiliar d'Urgell. Dels dos camins, agafem el de l'esquerrra, i l'anem seguint, fins que trobarem un camí a l'esquerra del que seguim. L'agafem i ens portarà fent baixada fins a la banqueta del canal, que hem de creuar i resseguir pel marge dret. Ja no deixem el camí fins arribar a la presa. Una vegada a la presa, vora l'embassament, podriem resseguir el sender que el voreja. Avui hem fet un petit tros només i girem desseguida. Desfem el camí, i al primer pont que trobem creuem i pujem per un camí que ens durà com si anessim a deixar el Merengue a la nostra dreta, fins que arribem a una corva de quasi 180 graus que ens tornarà a dur a un tros del camí que ja haviem fet. Des d'aquí ja arribem.