diumenge, de setembre 06, 2009

EL PORTARRÓ D'ESPOT

El Portarró d'Espot separa la Vall d'Espot de la Vall de Boí. Hi podem accedir doncs tant des d'una vall com l'altra. Nosaltres ho farem per la d'Espot. Arribats a Espot hem de continuar fins al parking d’entrada al Parc D’Aigüestortes, a uns pocs km. Deixem el cotxe i seguim el sender que ens indica l’Estany de Sant Maurici. Abans d’arribar-hi trobarem un senyal que indica, a l’esquerra, el Portarró d’Espot i el refugi Ernest Mallafré. Seguim aquesta direcció i arribem al refugi. Seguim pujant i trobem una cruïlla on diu esquerra Monestero i dreta Portarró. Anem a la dreta i comencem a remuntar per la vora de l’estany de Sant Maurici. Aquí el camí comença a fer-se més dret. Anem seguint sense més complicació i arribem al cap de la collada. A l’altra banda veiem a baix l’estany Llong, ja a la vessant de Boí. Seguim encara uns pals de fusta grocs per pujar una mica més tirant enrera i arribem al mirador, amb Sant Maurici als nostres peus i els Encantats davant a la dreta. Hem tardat unes tres hores. Desfem el camí, però aquest cop abans d’arribar al refugir Mallafré agafem un camí a l’esquerra que ens porta als peus de l’estany, i des d’aquí ja anem baixant, poc després, pel mateix camí de pujada cap al parking. El track.