dilluns, de març 15, 2010

CAMARASA - ALÒS DE BALAGUER

Per fer aquesta excursió l'ideal es disposar de dos cotxes. El primer el deixarem al peu de la presa de Camarasa, on finalitzarem el recorregut, i l'altre al propi poble. Sortim doncs de Camarasa i hem d'enfilar-nos cap a la part alta del poble, al carrer Sant Jordi. L'anem remuntant fins sortir del poble, on continuem per un corriol que es va elevant. Aquest corriol es transforma en un camí més ample i al final, arribem a una cruïlla. A l'esquerra ens duria a l'Ermita de Sant Jordi. Nosaltres seguim recte, on l'indicador diu Alòs de Balaguer, 10 km. A partir d'aquí anem seguint aquest camí, que va pujant al costat de la Serra Carbonera, que anem vorejant. Deixem un desviament que va a Cubells i seguim cap a Alòs. El camí comença a baixar i al fons ja veiem el riu Segre. Arribem a la seva vora i anem caminant pel seu marge esquerra fins arribar a Alós, on trobem el pont per creuar. Just creuar el pont hi ha el camí que voreja el riu, ara pel marge dret. És un camí pla i ample, al final del qual trobem una zona de picnic. El camí s'acaba en sec, i en de començar a remuntar per un sender, que es va enlairant sobre el riu, a una certa alçada. La vegetació l'invaeix bastant, amb la qual cosa no està de més portar pantalons llargs, encara que faci calor. Seguim el sender fins que torna a baixar cap al riu i trobem el pont penjat, que creuem i ens deixa on hem aparcat a l'inici. El track.